Γιατί είναι σήμερα αναγκαία περισσότερο από ποτέ η πρωτοβουλία ΣΕΒ-Alba για το Κέντρο Αριστείας για τη Δημιουργική Ηγεσία;” – Ομιλία Γενικού Διευθυντή ΣΕΒ κ. Άκη Σκέρτσου, 22/3/2019

Στην πρώτη εκδήλωση της σειράς συζητήσεων του Κέντρου Αριστείας ΣΕΒ με θέμα “Δημιουργικότητα και Αισθητική: Η Περίπτωση των Σεφ με Αστέρια Michelin”
 
Αγαπητές κυρίες και κύριοι,
σας καλωσορίζω στην πρώτη διάλεξη του Κέντρου Αριστείας του ΣΕΒ για τη Δημιουργική Ηγεσία, σε συνεργασία με το ALBA. Χαιρόμαστε ειλικρινά που βρίσκεστε σήμερα εδώ μαζί μας και μάλιστα σε ένα απόγευμα Παρασκευής πριν από τριήμερο!
Γιατί είναι σήμερα αναγκαία περισσότερο από ποτέ η πρωτοβουλία ΣΕΒ-ALBA για το Κέντρο Αριστείας για τη Δημιουργική Ηγεσία;
Προσωπικά πιστεύω πολύ στην παιδευτική αξία της κρίσης. Στο να διδαχθούμε δηλαδή από τα λάθη που μας οδήγησαν στην κρίση αλλά και μας καθυστέρησαν στο να βγούμε από αυτήν. Τι μας έμαθε λοιπόν αυτή η δεκαετής περιπέτεια;
1) Το πρώτο πράγμα που μας έμαθε είναι ότι Χρειαζόμαστε νέα πρότυπα ηγεσίας παντού που να εμπνέουν και να κινητοποιούν ευρύτερες συλλογικές δυνάμεις. Στην πολιτική, στις επιχειρήσεις, στην ακαδημαϊκή ζωή, στην κοινωνία και τον εθελοντισμό. Τα παλιά πρότυπα ηγεσίας εμφορούνταν δυστυχώς από τη λογική της «αρπαχτής», του γρήγορου κέρδους, της μικρής επένδυσης, της ήσσονος προσπάθειας, της αδιαφάνειας, τη μη λογοδοσίας, του λαϊκισμού που κολακεύει τα κατώτερα ένστικτα. Αυτά τα χαρακτηριστικά ηγεσίας σε όλα τα πεδία της πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής ζωής είναι που μας οδήγησαν στη σημερινή κρίση αξιών. Σε αυτά τα στοιχεία οφείλεται άλλωστε και το έλλειμμα εμπιστοσύνης της Ελληνικής κοινωνίας προς τους θεσμούς. Με την κρίση αυτά τα πρότυπα ηγεσίας κατέρρευσαν εκκωφαντικά, και σήμερα βρισκόμαστε σε αναζήτηση νέων.
2) Το δεύτερο μάθημα της κρίσης είναι ότι Πτωχεύσαμε διότι γίναμε μια χώρα, μια οικονομία καταναλωτών. Χάσαμε στα χρόνια της δανεικής ευημερίας την ικανότητα να παράγουμε και να δημιουργούμε διεθνώς ανταγωνιστικά προϊόντα υψηλής αξίας. Προοδεύουν και ευημερούν όμως οι οικονομίες παραγωγών. Και παραγωγή σημαίνει πρωτίστως φαντασία και δημιουργικότητα. Αυτό είναι συνεπώς το μεγάλο στοίχημα για τη χώρα μας: να γίνουμε ξανά μια οικονομία της παραγωγής και της γνώσης. Και να για να συμβεί αυτό, πρέπει να αποκτήσουμε τους ηγέτες εκείνους που θα έχουν τα κατάλληλα skills για να μας οδηγήσουν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στο τέλος αυτού του δύσκολου δρόμου που έχουμε μπροστά μας, που είναι όμως και μονόδρομος.
3) Το τρίτο μάθημα της κρίσης και της πορείας μετασχηματισμού της οικονομίας μας είναι ότι ο σημερινός ηγέτης είναι ο ηγέτης που συνθέτει. Είναι ο ηγέτης ο οποίος αποδίδει την ίδια έμφαση, στις επιδόσεις του σήμερα, αλλά και στο Όραμα για το αύριο. Είναι ο ηγέτης χωρίς το τεράστιο «υπερ – εγώ», ο οποίος μπορεί να συντονίσει την πορεία για το αποτέλεσμα, αλλά να πάρει και το καλύτερο από τον καθένα. Αυτός που συνθέτει τη διαφορετικότητα και επιτυγχάνει την αλλαγή. Που πετυχαίνει το αποτέλεσμα, αλλά ταυτόχρονα αναπτύσσει τους ανθρώπους και διαμορφώνει τις σωστές σχέσεις. Είναι το πρόσωπο με τις υψηλές γνωστικές και «τεχνικές» ικανότητες και τις ικανότητες υλοποίησης, αλλά και την υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη και ενσυναίσθηση, ο οποίος θα επηρεάσει και θα πείσει και δεν θα ελέγξει και εκφοβίσει. Τέλος, είναι ο ηγέτης ο οποίος αντιλαμβάνεται πότε και σε ποιά θέματα, ανάλογα και με τις ανάγκες και προτεραιότητες της επιχείρησης, πρέπει να βγει μπροστά και να αναλάβει προσωπικά τα ηνία και την ευθύνη της υλοποίησης και πότε θα κάνει ένα βήμα πίσω και θα αφήσει στους άλλους τη λήψη των αποφάσεων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, αποφασίσαμε ως ΣΕΒ να επενδύσουμε στη δημιουργία του Κέντρου Αριστείας για τη Δημιουργική Ηγεσία. Σκοπός μας είναι να προωθήσουμε την παραγωγή και τη διάδοση των νέων προτύπων ηγεσίας που έχουμε ανάγκη για να αλλάξουμε αναπτυξιακό υπόδειγμα ως κοινωνία και οικονομία.
Κι επειδή στόχος μας είναι να μην λειτουργούμε συμβατικά, ξεκινάμε τον κύκλο των διαλέξεών μας με ένα αντισυμβατικό και άκρως ενδιαφέρον θέμα, με μια ομιλία του Καθηγητή Marc Stierand, με θέμα «Δημιουργικότητα και Αισθητική: Η Περίπτωση των Σεφ με Αστέρια Michelin».
Στην εποχή της μετα-αλήθειας και των fake news, των φτηνών ή ακριβών απομιμήσεων, εν τέλει στην εποχή της αναζήτησης πραγματικού νοήματος και αυθεντικότητας, η σημασία της αισθητικής, της αυθεντικής δημιουργίας και του άρτιου σχεδιασμού είναι κομβική για τη συλλογική μας πρόοδο προς έναν καλύτερο κόσμο και φυσικά για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Μόλις μια δεκαετία πριν, πολλά ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων έτειναν να ταξινομούν το design στις δευτερεύουσες λειτουργίες της παραγωγικής διαδικασίας – ένα θέμα αισθητικής ή εταιρικής εικόνας που άφηναν συνήθως στα χέρια του μάρκετινγκ ή των δημοσίων σχέσεων.
Αυτό πλέον δεν ισχύει. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες και επιτυχημένες επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, έχουν ενσωματώσει το design ως οργανικό κομμάτι της στρατηγικής και των διαδικασιών τους.
Γι’ αυτό και έχει σημασία να καταλάβουμε σήμερα από τον ομιλητή μας πως συνδέονται η δημιουργική ηγεσία με την άρτια αισθητική. Ας σταματήσω όμως εδώ γιατί είμαι βέβαιος ότι θα ακούσουμε πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα από τον ομιλητή μας πάνω σε αυτό το θέμα.
Σας ευχαριστώ θερμά!

X

    Στοιχεία εταιρίας

    Επωνυμία επιχείρησης*

    Tαχ. δ/νση διοίκησης

    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

    Έτος ίδρυσης

    Αριθμός εργαζομένων

    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας

    Oνοματεπώνυμο*

    Email

    Τηλ

    X

      Το όνομά σας *

      Το επίθετό σας *

      Email *

      Τηλέφωνο επικοινωνίας

      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή μαζί σας το συντομότερο δυνατό.
      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας.

      X

        Στοιχεία εταιρίας

        Επωνυμία επιχείρησης*

        Tαχ. δ/νση διοίκησης

        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

        Έτος ίδρυσης

        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας

        Oνοματεπώνυμο*

        Email

        Τηλ