GREEN COLA A.E.: H διεθνής επιτυχία αναψυκτικών με γεύση στέβια!

Συνέντευξη του Κυρίου Μάνου Ζουμπούλη, International Business Development Manager της Green Cola Α.Ε. στην Αμαλία Γκουνέλα, Senior Advisor ExportReady, ΣΕΒ

Α. Γκουνέλα: Αγαπητέ κύριε Ζουμπούλη, σας ευχαριστούμε για το χρόνο που μας διαθέσατε για αυτή τη συνέντευξη. Ξεκινάω με την εξής ερώτηση: Η αντικατάσταση της ζάχαρης με αυτή της στέβια και τη χρήση φυσικών γλυκαντικών υλών, αποτέλεσε μια καινοτομία στην κατηγορία των αναψυκτικών. Ποσό σας βοήθησε η καινοτομία αυτή να κατακτήσετε και άλλες αγορές στόχο;

Μ. Ζουμπούλης: Αγαπητή κ. Γκουνέλα, καταρχήν ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση και την φιλοξενία στο Export Ready Newsletter του ΣΕΒ, μια ακόμα σημαντική προσπάθεια βοήθειας του ΣΕΒ προς τις Ελληνικές επιχειρήσεις και την εξωστρέφεια που θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη τους.Πολύ σωστή η παρατήρηση για την πρωτοβουλία παρουσίασης και λανσαρίσματος προϊόντων στην κατηγορία των αναψυκτικών με σημαντικές καινοτομίες, όπως η χρήση φυσικών γλυκαντικών ουσιών όπως το φυτό στέβια, και όχι μόνο. Η επιλογή χρήσης της στέβια ήρθε παράλληλα με χρήση φυσικής (μη τεχνικά επεξεργασμένης) καφεΐνης από πράσινους κόκκους καφέ σε συνδυασμό με πλήρη απουσία συστατικών όπως η ασπαρτάμη, το φωσφορικό οξύ και τα συντηρητικά, με ελάχιστη θερμιδική επιβάρυνση, που επι χρόνια ήταν και είναι αναπόσπαστα στοιχεία των παραδοσιακών αναψυκτικών. Όλα τα παραπάνω, είναι σαφές ότι εκτιμώνται σημαντικά και βοηθούν κατά κύριο λόγο στις αγορές του εξωτερικού. Αυτή την στιγμή, έχουμε παρουσία σε παραπάνω από 35 χώρες, με κύριες περιοχές την Ευρώπη, την Μέση Ανατολή, τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αλλά και χώρες όπως η Χιλή και η Νέα Ζηλανδία.

Α. Γκουνέλα: Κύριε Ζουμπούλη, με ποιους τρόπους έχετε επιλέξει να μπείτε στις αγορές που σας ενδιαφέρουν, και γιατί;

Μ. Ζουμπούλης: Οι τρόποι ανάπτυξης και επέκτασης, έχουν να κάνουν με συνολική μελέτη της κάθε αγοράς διαφόρων δεικτών όπως το οικονομικό, δημογραφικό και κοινωνικό περιβάλλον, με στοιχεία κατανάλωσης κατά κεφαλή αλλά και συνολικού όγκου της χώρας, παράλληλα με αναγνώριση του πόσο ώριμη ή μη, είναι η κάθε αγορά σε προϊόντα σαν τα δικά μας αλλά και στα κύρια συστατικά που διέπουν τα προϊόντα μας. Κύριο μέλημα είναι η εξεύρεση συνεργάτη ο οποίος έχει ένα δυνατό και πλήρες δίκτυο διανομής κυρίως προς την αγορά της λιανικής (αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ) χωρίς να μειονεκτεί στα υπόλοιπα κανάλια διανομής και πωλήσεων, όπως είναι τα μικρά σημεία, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα σημεία HoReCa (επιτόπιας κατανάλωσης).

Α. Γκουνέλα: Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελούν σήμερα βασικούς πυλώνες ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις επιλέγουν πλέον τα κατάλληλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσουν το κοινό που τους ενδιαφέρει. Η εταιρεία σας πως ανταποκρίθηκε σε όλο αυτό;

Μ. Ζουμπούλης: Είναι πολύ σωστή η παραπάνω παρατήρηση καθώς το digital marketing αλλά και το ηλεκτρονικό εμπόριο δίνουν ένα σαφές στίγμα για μια μάρκα και για την επιχείρηση που την εκπροσωπεί προς τον καταναλωτή, σε αρκετά διευρυμένο επίπεδο σε σχέση με το παρελθόν. Η εταιρεία μας έχει ανταποκριθεί, δίνοντας βάρος από γένεσης της, σε ότι έχει να κάνει με το ψηφιακό περιβάλλον και κατ’ επέκταση τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, παρακολουθώντας συνεχώς τις τάσεις και τις εξελίξεις και προβάλλοντας την διαφοροποίηση μας σε σχέση με τον παραδοσιακό ανταγωνισμό.

Α. Γκουνέλα: Ποια είναι τα προβλήματα που πιθανώς να αντιμετωπίσατε εξάγοντας σε αγορές εκτός Ε.Ε.;

Μ. Ζουμπούλης: Το αναψυκτικό εν γένει είναι προϊόν με συγκεκριμένη «ταυτότητα» λιανικής τιμής, που σημαίνει ότι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο σε κέντρα κόστους που το περιβάλλουν. Οι δασμοί εισαγωγής που έχουν κάποιες χώρες ακόμα, είναι ένα από τα προβλήματα που έχουν μεγάλες αγορές εκτός Ε.Ε, ενώ η παγκόσμια κρίση που αφορά την ενέργεια, χαρακτηρίζεται τους τελευταίους μήνες ως ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα. Κατά συνέπεια το μεταφορικό κόστος αποτελούσε και αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα στην σύνθεση κόστους του τελικού προϊόντος

Α. Γκουνέλα: Σαν εταιρεία έχετε δώσει μεγάλη έμφαση στην έρευνα και την καινοτομία. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι έχετε βραβευτεί πολλές φορές για τα προϊόντα σας στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Γιατί είναι σημαντικό για την εταιρεία σας να επενδύει σε έρευνα και ανάπτυξη; Πόσο την βοηθάει αυτό να ανταγωνιστεί παγκόσμιους κολοσσούς του κλάδου της και να εισέρχεται σε νέες αγορές;

Μ. Ζουμπούλης: Αν πάμε λίγα χρόνια πίσω, στο ξεκίνημα της εταιρείας το 2012, αυτό είχε προέλθει και χαρακτηριστεί από το στοιχείο της καινοτομίας, «κόντρα» στο παραδοσιακό ρεύμα της κατηγορίας των αναψυκτικών. Εξού και τα προϊοντικά βραβεία σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Γερμανία. Έτσι λοιπόν, όταν ξεκινάς με τέτοια αφετηρία, είναι ουσιαστικά μονόδρομος η συνεχής έρευνα και εξέλιξη προϊοντικών χαρακτηριστικών και γεύσεων που θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή, και θα του αναδεικνύουν νέες γεύσεις κάτω πάντα από το όραμα της εταιρείας που είναι «Να αναζωογονούμε καθημερινά τους καταναλωτές μας, με τα πιο πρωτοποριακά αναψυκτικά με γνώμονα την χρήση φυσικών συστατικών»

Α. Γκουνέλα: Κύριε Ζουμπούλη, σας ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τις χρηστικές απαντήσεις σας αλλά και για τις πολύτιμες πληροφορίες που βγήκαν από αυτή τη συνέντευξη. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που μια ελληνική εταιρεία όπως η Green Cola , μέλος ΣΕΒ, μεγαλώνει όλο και περισσότερο την δραστηριότητά της στο διεθνές εμπόριο και το success story της έχει γεύση στέβια.

Μ. Ζουμπούλης: Θα ήθελα από την πλευρά μου να ευχαριστήσω τόσο εσάς προσωπικά αλλά τον ΣΕΒ, για αυτή την συνέντευξη και την προσπάθεια στήριξης των Ελληνικών εταιρειών που προσπαθούν να ενισχύουν την εξαγωγική δραστηριότητα τους αλλά και της χώρας.

X

    Στοιχεία εταιρίας

    Επωνυμία επιχείρησης*

    Tαχ. δ/νση διοίκησης

    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

    Έτος ίδρυσης

    Αριθμός εργαζομένων

    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας

    Oνοματεπώνυμο*

    Email

    Τηλ

    X

      Το όνομά σας *

      Το επίθετό σας *

      Email *

      Τηλέφωνο επικοινωνίας

      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή μαζί σας το συντομότερο δυνατό.
      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας.

      X

        Στοιχεία εταιρίας

        Επωνυμία επιχείρησης*

        Tαχ. δ/νση διοίκησης

        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

        Έτος ίδρυσης

        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας

        Oνοματεπώνυμο*

        Email

        Τηλ