Skills4Jobs: κτίζοντας γέφυρες για ένα παραγωγικό μέλλον

29 Δεκεμβρίου 2022 | Άρθρα & Συνεντεύξεις

Άρθρο κ. Δημήτρη Βέργαδου, Διευθυντή Τομέα ΜΜΕ και Ενημέρωσης ΣΕΒ, στη Deal News

«Ο μεγαλύτερος κίνδυνος σε περιόδους αναταραχής δεν είναι οι αναταράξεις αλλά το να ενεργούμε με τη λογική του χθες» Peter Drucker, (Αμερικανός γκουρού του μάνατζμεντ)

Βαδίζοντας και τη νέα χρονιά σε έναν κόσμο γεμάτο προκλήσεις και αβεβαιότητες, έχουμε μια τουλάχιστον βεβαιότητα, που είναι συγχρόνως και μια σημαντική ευκαιρία. Είναι η ανάγκη να επιταχύνουμε την επανεκπαίδευση (reskilling) και την αναβάθμιση (upskilling) των γνώσεων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού μας προκειμένου να διασυνδέσουμε αποτελεσματικά την εκπαίδευση & κατάρτιση με τις παραγωγικές ανάγκες στην νέα οικονομία της γνώσης. Είναι ο ασφαλής τρόπος για  να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και την ευελιξία μας και να διαμορφώσουμε το αναπτυξιακό μας μέλλον.  Σε μια εποχή που η ψηφιακή τεχνολογία -με αιχμή την 4η Βιομηχανική Επανάσταση- και η πράσινη μετάβαση επαναπροσδιορίζουν το πλαίσιο του διεθνούς ανταγωνισμού, φέρνοντας στο επίκεντρο την αξία της προσαρμοστικής, ευέλικτης και ανθρωποκεντρικής  οργάνωσης και τον κρίσιμο ρόλο και τη καθοριστική συμβολή του ανθρώπινου κεφαλαίου.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα “PwC Pulse Survey”, σχεδόν 8  στους 10 ηγέτες επιχειρήσεων, διεθνώς, θεωρούν ότι η ικανότητα πρόσληψης και διατήρησης ταλέντων είναι σήμερα η πιο κρίσιμη επιλογή για την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης. Παράλληλα, όπως επισημαίνει το World Economic Forum, η κατάκτηση πολύτιμων δεξιοτήτων και ικανοτήτων είναι ουσιαστικός παράγοντας ικανοποίησης και ενδυνάμωσης των εργαζομένων, με τις επιχειρήσεις να έχουν σημαντική ευθύνη σε αυτό.  Η σημασία, ωστόσο, του Reskilling και της καλά σχεδιασμένης κατάρτισης και εκπαίδευσης δεν αφορά μόνο στην ικανοποίηση των εργαζομένων, αλλά είναι αναγκαία προϋπόθεση για τον παραγωγικό ψηφιακό μετασχηματισμό. Σύμφωνα με το Global McKinsey Institute, έως το 2030 είκοσι εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργαζόμενοι θα χρειαστούν Reskilling σε ένα νέο επάγγελμα. Την ίδια στιγμή, οι κενές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη φθάνουν τα 5 εκατομμύρια (Eurostat, Οκτ 2021) και οι άνεργοι για διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών προσεγγίζουν τα 11 εκατομμύρια.  Η ευθυγράμμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, και με τη θεσμική συμμετοχή των επιχειρήσεων, είναι απολύτως αναγκαία εάν θέλουμε να  αντιμετωπίσουμε το κενό δεξιοτήτων (skills gap), όχι μόνο για τα επαγγέλματα υψηλών προσόντων, αλλά και για τα τεχνικά επαγγέλματα στα οποία, επίσης, διαπιστώνεται σημαντική έλλειψη.

Το καινοτόμο πρόγραμμα Skills4Jobs που υλοποιεί ο ΣΕΒ

Στην Ελλάδα -όπως και στις περισσότερες άλλες χώρες- τα συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης δεν προσαρμόζονται έγκαιρα στη ζήτηση για ειδικότητες και δεξιότητες, καθώς αυτή μεταβάλλεται ραγδαία, εξαιτίας της τεχνολογικής εξέλιξης, του ψηφιακού μετασχηματισμού και της πράσινης μετάβασης των επιχειρήσεων. Η αδυναμία αυτή προκαλεί ελλείψεις σε ειδικότητες και δεξιότητες, οι οποίες αναγκαστικά καλύπτονται (σε ορισμένες περιπτώσεις) από πρωτοβουλίες μεγάλων επιχειρήσεων ή συμπράξεων επιχειρήσεων. Ο ΣΕΒ υλοποίησε πρόσφατα μια σειρά ολοκληρωμένων πρωτοβουλιών Skills4Jobs: για Ηλεκτρολόγους Αυτοματιστές και για Τεχνικούς Εφαρμογών Πληροφορικής. Οι πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν ανάπτυξη ήπιων και τεχνικών δεξιοτήτων, συμβουλευτική και απασχόληση μετά την αποφοίτηση, με στόχο να διευκολύνουν τις επιχειρήσεις-μέλη του στην εύρεση ανθρώπινου δυναμικού με τις κατάλληλες δεξιότητες, να εξυπηρετήσουν τη μετάβαση των αποφοίτων της  τεχνικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας, και να συμβάλουν στη βελτίωση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, προσφέροντας νέες επαγγελματικές προοπτικές στους αποφοίτους της.  Οι ειδικότητες αυτές προέκυψαν κατόπιν συστηματικής έρευνας που πραγματοποίησε ο ΣΕΒ σε επιχειρήσεις-μέλη του, οι οποίες συν-διαμόρφωσαν με τους παρόχους κατάρτισης τα εκπαιδευτικά προγράμματα.  Οι πρωτοβουλίες του ΣΕΒ απευθύνονται σε νέες και νέους που έχουν αποφοιτήσει πρόσφατα από την τεχνολογική και τεχνική εκπαίδευση σε συναφείς ειδικότητες και έχουν σχετικά μικρή προϋπηρεσία. Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο πρώτος πιλοτικός κύκλος του προγράμματος κατάρτισης Skills4Jobs με την απονομή βεβαιώσεων στους 61 συμμετέχοντες (31 Ηλεκτρολόγους Αυτοματιστές και 30 Τεχνικούς Εφαρμογών Πληροφορικής).

Το πρόγραμμα πλέον συνεχίζεται με τον εμπλουτισμό νέων ειδικοτήτων και την επέκτασή  του στην περιφέρεια, ενώ οι  συμμετέχοντες στον Α΄ κύκλο ξεκινούν ήδη να εργάζονται σε επιχειρήσεις.  Όπως αποτυπώνεται γλαφυρά με τα λόγια ενός εκ των συντελεστών: «Το πρόγραμμα Skills4Jobs είναι κάτι περισσότερο από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αφού αναδεικνύει μια νέα αντίληψη: ότι η ανάπτυξη της χώρας μας αφορά όλους –Πανεπιστήμια και Επιχειρήσεις».  Είναι αξιοσημείωτο ότι οι δράσεις, που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από τις επιχειρήσεις-μέλη του ΣΕΒ, χρηματοδοτήθηκαν αποκλειστικά από χορηγίες.  Οι επιχειρήσεις ανέλαβαν έτσι έμπρακτα την ευθύνη που η κοινωνία ζητάει από αυτές στην διαμόρφωση ενός παραγωγικού μέλλοντος για την χώρα μας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

X

    Στοιχεία εταιρίας

    Επωνυμία επιχείρησης*

    Tαχ. δ/νση διοίκησης

    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

    Έτος ίδρυσης

    Αριθμός εργαζομένων

    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας

    Oνοματεπώνυμο*

    Email

    Τηλ

    X

      Το όνομά σας *

      Το επίθετό σας *

      Email *

      Τηλέφωνο επικοινωνίας

      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή μαζί σας το συντομότερο δυνατό.
      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας.

      X

        Στοιχεία εταιρίας

        Επωνυμία επιχείρησης*

        Tαχ. δ/νση διοίκησης

        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

        Έτος ίδρυσης

        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας

        Oνοματεπώνυμο*

        Email

        Τηλ