Δελτίο Τύπου: ”Τοποθέτηση του ΣΕΒ στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής στο πλαίσιο του Β΄κύκλου συζήτησης για το Ασφαλιστικό”, 15/11/2007

15 Νοεμβρίου 2007 | Δελτία Τύπου & Ανακοινώσεις
Θεματικές: Εργασιακά

Τις θέσεις του ΣΕΒ σχετικά με την ενοποίηση των ασφαλιστικών φορέων κατέθεσε σήμερα ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒ κ. Χάρης Κυριαζής, στο πλαίσιο του Β΄ κύκλου συζήτησης για το Ασφαλιστικό, ενώπιον των Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Όπως υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ:

Η διαδικασία ενοποίησης πρέπει να προχωρήσει και θα πρέπει να υπακούει σε ορισμένες αρχές, που  είναι απαραίτητες για να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας, το οποίο πρέπει να παρέχεται στους ασφαλισμένους όλων των εμπλεκομένων φορέων.

  1. Η πρώτη αρχή αφορά στη διοίκηση των φορέων. Ο ΣΕΒ πιστεύει ότι η θεσμική εκπροσώπηση των εργαζομένων και των εργοδοτών στις διοικήσεις των φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ) πρέπει να έχει αποφασιστικό και ουσιαστικό ρόλο, διασφαλίζοντας έτσι την κατεύθυνση εκσυγχρονισμού του κάθε φορέα.
  2. Η δεύτερη αρχή αφορά στη διασφάλιση της χρηματοδότησης των μελλοντικών ταμειακών ελλειμμάτων των Ταμείων που απορροφούνται, όπως αυτά εκτιμώνται, τη στιγμή της ενοποίησης.

Ο ΣΕΒ υποστηρίζει ακόμα, ότι πρέπει να υπάρχει πραγματικός φορέας κοινωνικής ασφάλισης για κάθε εργαζόμενο στη χώρα μας. Αυτό όμως δεν συμβαίνει με τους δημόσιους υπαλλήλους, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολη ούτε η αξιολόγηση των υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί απέναντί τους, ούτε η εκτίμηση των επιπτώσεων των υποχρεώσεων αυτών στα δημόσια οικονομικά. Το κενό αυτό πρέπει να καλυφθεί. Ο φορέας ασφάλισης των δημοσίων υπαλλήλων πρέπει να είναι ένας από τους βασικούς φορείς του πρώτου πυλώνα.

Ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ τόνισε, γενικότερα, ότι η ενοποίηση Ταμείων πρέπει να αντιμετωπισθεί ως ευκαιρία μετασχηματισμού τους σε πρότυπους φορείς, με βάση ολιγάριθμες μονάδες: μία για τους μισθωτούς ιδιωτικού δικαίου, μία για τους δημόσιους υπαλλήλους, μία για τους αυτοαπασχολούμενους και μία για τους αγρότες.

Ο μικρός αριθμός των φορέων και το μεγάλο μέγεθος του καθενός επιτρέπουν:

  • Οικονομίες κλίμακας και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις επενδύσεις πληροφοριακής υποδομής,
  • Οικονομίες κλίμακας στα διοικητικά έξοδα,
  • Ισχυρότερη θέση απέναντι στους διαχειριστές περιουσίας και στους προμηθευτές (μεταξύ των οποίων είναι και οι πάροχοι υπηρεσιών υγείας).

Μεγάλη σημασία έχει, εξάλλου, ότι με λίγους και μεγάλους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την προώθηση των αναγκαίων αλλαγών. Η εφαρμογή ενός ενιαίου προτύπου οργάνωσης, στελέχωσης, διαδικασιών, υποδομών και συνεργιών μεταξύ τους είναι  απλούστερη όταν αφορά σε 4 μεγάλα Ταμεία παρά σε πολλές δεκάδες.

Το χαμηλό επίπεδο διοικητικής και διαχειριστικής ικανότητας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης της χώρας μας -επισημαίνει ακόμα ο ΣΕΒ -αποτελεί πρόκληση για μια κυβέρνηση με μεταρρυθμιστικό όραμα. Ως βάσεις της αλλαγής, θεωρούνται:

  • Η «πελατοκεντρική» προσέγγιση,  όπου κυρίαρχη νοοτροπία είναι η εξυπηρέτηση του συναλλασσόμενου.
  • Η έγκαιρη, έγκυρη και διαφανής ενημέρωση για τα οικονομικά του κάθε Ταμείου και των κλάδων και λογαριασμών που διαχειρίζεται ή τροφοδοτεί, με εφαρμογή μεταξύ άλλων του νόμου 3556 /07 (άρθρο 36 § 9).
  • Η αξιοποίηση κινητής & ακίνητης περιουσίας – σύμφωνα με τις προτάσεις που κατέθεσε ο ΣΕΒ  στον Α’ Κύκλο της Συζήτησης για το Ασφαλιστικό στη Βουλή.
  • Η αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής με εφαρμογή των κατάλληλων δράσεων στο επίπεδο του κάθε ΦΚΑ, στο πλαίσιο της δέσμης 17  μέτρων πρόληψης και καταστολής – που κατέθεσε ο ΣΕΒ στο πλαίσιο του Α’ Κύκλου στη Βουλή.
  • Ο περιορισμός της σπατάλης, ιδιαίτερα στον κλάδο Υγείας.
  • Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία της πληροφορικής για την υλοποίηση όλων των ανωτέρω.

Στο πλαίσιο της ίδιας συζήτησης στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ τοποθετήθηκε υπέρ της άμεσης εισαγωγής Κάρτας Κοινωνικής Ασφάλισης. Μια τέτοια Κάρτα συνεισφέρει στην εφαρμογή πελατοκεντρικής πολιτικής και οργάνωσης καθώς και στην αποτελεσματική εφαρμογή συστημάτων εσωτερικού ελέγχου –χρήσιμα στην αντιμετώπιση π.χ. καταχρήσεων στους κλάδους υγείας και σύνταξης.

Ειδικότερα για τη χρήση της Κάρτας αυτής από τον κλάδο Υγείας, ο ΣΕΒ υπογράμμισε την ανάγκη να προχωρήσει η αντικατάσταση του ιατρικού βιβλιαρίου από την ηλεκτρονική Κάρτα Υγείας. Επιφυλάξεις για θέματα διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων αντιμετωπίζονται σήμερα από την τεχνολογία.

Τέλος, σχετικά με την ηλεκτρονική υποστήριξη του συστήματος, ο ΣΕΒ υποστήριξε ότι αυτή είναι η βάση για όλες τις προσπάθειες βελτίωσης σε διοικητικό και διαχειριστικό επίπεδο. Επιπρόσθετα, πρέπει να υπάρξει κεντρικά (σε επίπεδο Υπουργείου) κατάλληλος στρατηγικός σχεδιασμός, ώστε να επιτευχθεί οικονομία χρόνου και δυνάμεων για την εισαγωγή πληροφοριακών λύσεων, αλλά -το σπουδαιότερο -και η απαιτούμενη δυνατότητα συνεργασίας των συστημάτων μεταξύ τους, με το Υπουργείο και με άλλους οργανισμούς, όπως η Εφορία και ο ΟΑΕΔ.

X

    Στοιχεία εταιρίας

    Επωνυμία επιχείρησης*

    Tαχ. δ/νση διοίκησης

    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

    Έτος ίδρυσης

    Αριθμός εργαζομένων

    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας

    Oνοματεπώνυμο*

    Email

    Τηλ

    X

      Το όνομά σας *

      Το επίθετό σας *

      Email *

      Τηλέφωνο επικοινωνίας

      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή μαζί σας το συντομότερο δυνατό.
      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας.

      X

        Στοιχεία εταιρίας

        Επωνυμία επιχείρησης*

        Tαχ. δ/νση διοίκησης

        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

        Έτος ίδρυσης

        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας

        Oνοματεπώνυμο*

        Email

        Τηλ