Να κάνουμε πιο ελκυστική την παραγωγή – Άρθρο κ. Δημήτρη Βέργαδου, Δ/ντή Τομέα ΜΜΕ, Θέσεων και Ενημέρωσης ΣΕΒ στην Deal News, 23/8/2019
Βαδίζοντας προς τον Σεπτέμβριο όπου παραδοσιακά το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης καταλαμβάνει ο τομέας της παιδείας και τη συζήτηση μονοπωλούν οι αναζητήσεις για τις κατευθύνσεις και τις προοπτικές των νέων, είναι ευκαιρία να σταθούμε λίγο σε ένα ζήτημα που αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την ανάκαμψη, όπως και ανάχωμα στους αναπόφευκτους καθοδικούς κύκλους της οικονομίας.
Το θέμα αφορά στην ανάγκη της ταχείας αλλαγής του παραγωγικού υποδείγματος και στην επαναφορά στην ατζέντα της παραγωγής ή αλλιώς της ικανότητας της οικονομίας να «παράγει πράγματα». Μάλιστα, πρόσφατη έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α που ανέδειξε την σχετικά μεγαλύτερη εξάρτηση της ελληνικής οικονομίας από τον κλάδο του τουρισμού (περί το 6% του ΑΕΠ) τη στιγμή που ο μο είναι στο 4%, μεταξύ των άλλων, δεικνύει ότι αυτή η υπερτροφία του τουριστικού τομέα οφείλεται συγχρόνως και στην ατροφία άλλων κλάδων στη χώρα μας, όπως της παραγωγής, με προφανείς τους δυνητικούς κινδύνους από αυτού του τύπου «μονοκαλλιέργεια» στην οικονομία.
Η ανάπτυξη της βιομηχανίας όμως, που είναι ζητούμενο και εθνικός στόχος για την Ελλάδα, όπως άλλωστε και για την Ευρώπη, δεν προϋποθέτει μόνο μια συνεκτική βιομηχανική πολιτική. Και στο επίπεδο αυτό, η συμβολή του ΣΕΒ και των περιφερειακών βιομηχανικών συνδέσμων με τη διαμόρφωση ενός στρατηγικού πλαισίου ανάπτυξης της παραγωγής είναι δεδομένη, παρόλο που η επίτευξη των εθνικών στόχων για ενίσχυση του μεριδίου της βιομηχανίας στο 10% ΑΕΠ μέχρι το 2020 δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση. Επιπλέον αυτού χρειάζεται να τρέξουν συγχρόνως δυο ακόμη βασικές προϋποθέσεις:
2) Να κάνουμε την παραγωγή πιο ελκυστική στους νέους ανθρώπους: Η εμπειρική παρατήρηση και επιτόπια επαφή δείχνει ότι η αναζήτηση στελεχών και γενικότερα προσωπικού για την κάλυψη θέσεων σε εργοστάσια και παραγωγικές μονάδες, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και συχνά οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων εξαντλούν τη φαντασία τους στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν νέους ανθρώπους. Στο εξωτερικό, χώρες με βιομηχανική παράδοση, τρέχουν καμπάνιες που αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα και τις προοπτικές εξέλιξης που ανοίγονται σε θέσεις στους παραγωγικούς κλάδους. Στο πλαίσιο δε αυτό και ο ΣΕΒ υλοποιεί καμπάνια για τα επαγγέλματα της παραγωγής, που θα ξεδιπλωθεί το επόμενο διάστημα, με τον τίτλο: «Η Ελλάδα Παράγει: Επαγγέλματα με Μέλλον»