Πως μπορούν οι εξαγωγές να γίνουν αναπτυξιακός οδηγός – Άρθρο κ. Κωνσταντίνου Μπίτσιου, Αντιπροέδρου ΣΕΒ, στην Καθημερινή της Κυριακής, 14/6/2020
Η πρωτοφανής πανδημία άλλαξε τα δεδομένα στο χώρο του διεθνούς εμπορίου. Για μήνες, η κατάρρευση πολλών διεθνών προορισμών, οι καθυστερήσεις πληρωμών από το εξωτερικό, η ακύρωση παραγγελιών, η δυσκολία πρόσβασης σε κρίσιμες πρώτες ύλες, δημιούργησαν ένα ασφυκτικό περιβάλλον ρευστότητας και βιωσιμότητας για πολλές επιχειρήσεις και ανέκοψαν την αυξητική πορεία +6,3% των ελληνικών εξαγωγών, όπως καταγράφηκε το Μάρτιο. Αν και πολλοί κλάδοι άντεξαν, όπως η φαρμακοβιομηχανία και η βιομηχανία τροφίμων, άλλες αγορές αντιμετώπισαν κατάρρευση της ζήτησης που σε μερικές περιπτώσεις απειλεί ακόμα και την ίδια τη βιωσιμότητά τους. Το ζητούμενο τώρα είναι να αποκαταστήσουμε την ομαλή ροή των εξαγωγών.
-τη συμπερίληψη του επιδοτούμενου factoring και της κάλυψης του αυξημένου κόστους ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων στα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουν ανακοινωθεί.
-την άμεση επιστροφή του 90% του πιστωτικού ΦΠΑ των εξαγωγικών επιχειρήσεων, όπως αυτό προκύπτει σύμφωνα με τις δηλώσεις ΦΠΑ που έχουν υποβληθεί έως την 31/03/2020.
-τη δημιουργία μιας παραλλαγής του factoring, ώστε, να πληρώνεται η επιταγή στον κομιστή από την τράπεζα και ο εκδότης να λαμβάνει ισόποσο δάνειο, με εγγύηση του Δημοσίου.
-τον άμεσο συμψηφισμό κά́θε μορφής χρεωστικώ́ν/πιστωτικώ́ν φό́ρων και τελών (και του ΦΠΑ), ακόμα και με τη μορφή των φορολογικών πιστώσεων.
-την ενίσχυση των βιομηχανικών επενδύσεων και την υπαγωγή όλων των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους επένδυσης, στα μέτρα που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους/ ταμεία.
-την απαλλαγή του 0,60% του Ν. 128/75 για το «Πρόγραμμα Εξωστρέφεια», σε συνδυασμό με την προχρηματοδότηση εξαγωγών για την αγορά πρώτων υλών, το οποίο θα μειώσει τις εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου και θα δώσει ρευστότητα με χαμηλότερο κόστος.
-έκτακτο πρόγραμμα προβολής & προώθησης ελληνικών προϊόντων σε κρίσιμες διεθνείς αγορές.
-πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού εξαγωγικών επιχειρήσεων με αξιοποίηση λύσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, ψηφιακής προβολής, στοχευμένης προώθησης μέσα από ηλεκτρονικά κανάλια, κτλ.