Δελτίο Τύπου: ”Συνάντηση του ΣΕΒ με την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων κ. ‘Αννα Διαμαντοπούλου”, 11/11/2009
«Η παραγωγή πτυχιούχων ανέργων εικονογραφεί την ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η μετατροπή του πτυχίου σε εισιτήριο για μία θέση στο Δημόσιο σηματοδοτεί την υποβάθμιση της ελληνικής παιδείας.». Αυτό τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος, στη συνάντηση που είχαν σήμερα (Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2009) αντιπροσωπεία του ΣΕΒ, στην οποία μετείχαν τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής, κ.κ.: Χάρης Κυριαζής, Θεόδωρος Φέσσας και Βαρβάρα Βερνίκου, με την υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων κ. ‘Αννα Διαμαντοπούλου.
Ειδικότερα, ο κ. Δασκαλόπουλος υπογράμμισε ότι η ελληνική παιδεία πρέπει να συνδεθεί με την κοινωνία της γνώσης και την αγορά εργασίας, παρέχοντας στους νέους πολίτες τα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τις δημιουργικές απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου.
Ως σημαντική παράμετρο μίας εκπαιδευτικής αλλαγής, ο ΣΕΒ προτείνει την εισαγωγή του μαθήματος της επιχειρηματικότητας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες με τη συνεργασία των ακαδημαϊκών και επιχειρηματικών φορέων. Η διδασκαλία της επιχειρηματικότητας καλλιεργεί την ευρύτητα αντίληψης, την πρωτοβουλία και τη δημιουργικότητα των νέων, διαμορφώνει δηλαδή πρότυπα συμπεριφοράς και δράσης που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές μίας σύγχρονης δυναμικής κοινωνίας.
Δημόσια παιδεία δεν σημαίνει δημοσιοϋπαλληλική παιδεία, παρατήρησε ο κ. Δασκαλόπουλος, τονίζοντας ότι ο ΣΕΒ είναι έτοιμος να υποβάλει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα «μπολιάσματος» της Παιδείας μας με το πνεύμα της σύγχρονης επιχειρηματικότητας, προκειμένου το εκπαιδευτικό σύστημα να επανασυνδεθεί οργανικά με την ανάπτυξη και την κοινωνική πρόοδο.
Η σύνδεση, εξάλλου, του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας και την κοινωνία της γνώσης αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή του, έτσι ώστε να εξοπλίζει τη νέα γενιά με ουσιαστικά προσόντα, γνώση και ικανότητες.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ο ΣΕΒ προτάσσει την ανάγκη:
-
Να προσαρμοστεί το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών με στόχο την ανάπτυξη ειδικοτήτων αιχμής που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
-
Να ανασχεδιαστούν και να αναβαθμιστούν τα προγράμματα για τη δια βίου μάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση ώστε να καταστούν αποτελεσματικά μέσα θωράκισης της απασχόλησης.
-
Να λειτουργήσει ουσιαστικά το ΕΣΣΕΕΚΑ – Εθνικό Σύστημα Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση, το οποίο παίζει κρίσιμο ρόλο τόσο στη διασύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας όσο και στη δια βίου μάθηση.
-
Να καθιερωθεί η άμεση συνεργασία των Γραφείων Διασύνδεσης και Επιχειρηματικότητας των ΑΕΙ και ΤΕΙ με τις ίδιες τις επιχειρήσεις, ώστε να ενισχυθεί η εμβέλεια και η αποτελεσματικότητα του θεσμού αυτού.