Σεμινάριο 11/2024 «Social Network seminar»
Ημερομηνίες & ώρες διεξαγωγής: 25/11, 27/11, 3/12, 5/12/2024, 09:30-13:30
Διάρκεια σεμιναρίου: 16 ώρες
Τρόπος διεξαγωγής: Zoom platform
Μέγιστος Αριθμός ατόμων: 25
Κόστος συμμετοχής: δωρεάν για στελέχη εταιρειών-μελών του ΣΕΒ, με συμβολικό τίμημα €50 ευρώ υπέρ του Φιλανθρωπικού Σωματείου Εστία Κοριτσιού «Φιλοθέη η Αθηναία».
Προθεσμία αίτησης συμμετοχής: 20/11/2024
Προθεσμία πληρωμής ποσού για την κατοχύρωση της συμμετοχής: 21/11/2024
Στόχοι Σεμιναρίου
Ανάλυση Κοινωνικών Δικτύων σε επίπεδο οργανισμών: Είναι αρκετό να βρίσκεσαι στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή;
Η έρευνα για τα κοινωνικά δίκτυα σε επίπεδο οργανισμών έχει κερδίσει μια εξέχουσα θέση στις επιστήμες διοίκησης και κοινωνιολογίας. Τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι μόνο αυτά που συναντούμε διαδικτυακά. Υπάρχουν τα τυπικά οργανωτικά δίκτυα (ομάδες, ιεραρχίες και ροή εργασίας) που διαμορφώνουν την τυπική δομή σε έναν οργανισμό ή μια εταιρεία. Ωστόσο, η ανεπίσημη οργανωτική δομή είναι επίσης πολύ σημαντική και συχνά επισκιάζει την τυπική ιεραρχία της εξουσίας, επηρεάζοντας την ηγεσία και την απόδοση με πιο απρόβλεπτους τρόπους.
Το σύνολο αυτών των «ανεπίσημων» ή φιλικών σχέσεων, όπως το δίκτυο συμβουλών (advice network) και τα δίκτυα κινήτρων / έμπνευσης (motivation network) ή φιλίας (friendship network), αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των τυπικών ιεραρχιών και των οργανισμών ως σύνολο. Οι δομές και οι θέσεις στα κοινωνικά αυτά δίκτυα, των ατόμων ή των επιχειρήσεων, εντός αυτών των πλεγμάτων αλληλεπίδρασης, επηρεάζουν την απόδοση, τη διάχυση της καινοτομίας, τη δημιουργικότητα, την κινητοποίηση και τελικά την παραγωγικότητα των εργαζομένων.
Σκοπός αυτού του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους managers με την ανάλυση κοινωνικών δικτύων στο επίπεδο του οργανισμού και πώς αυτή η ανάλυση εφαρμόζεται σε σύγχρονες οργανωτικές δομές, σε ατομικό, ομαδικό ή εταιρικό επίπεδο. Επιπλέον, πώς οι δεσμοί, η δομή και η θέση του δικτύου μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση και την παραγωγικότητα και πώς αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί στη διαχείριση ομάδων και εταιρειών.
Περιεχόμενο Σεμιναρίου
- Κατανόηση της έννοιας των διαφορετικών δομών κοινωνικών δικτύων
- Δεσμοί Δικτύου και Brokers (διαμεσολαβητές) εξουσίας
- Δομές Σχέσεων, ισχυροί δεσμοί και αδύναμοι δεσμοί και οι επιπτώσεις τους στα οργανωτικά δίκτυα
- Δομές και μορφές Κοινωνικών Δικτύων: Πώς ορίζεται το centrality σε ένα κοινωνικό δίκτυο και ποιος μπορεί να θεωρηθεί broker (διαμεσολαβητής) καινοτομίας
- Οι έννοιες των «κλειστών ομάδων», τα «δομικά κενά» και οι ανοικτές ομάδες
- Ατομικές συμπεριφορές και χαρακτηριστικά προσωπικότητας, ως συντελεστές θέσεων σε ένα κοινωνικό δίκτυο
- «Τυπικά» και «άτυπα» οργανωσιακά κοινωνικά δίκτυα
- Δομή των ιεραρχιών και ροή εργασίας στους οργανισμούς
- Δυναμική δομή των άτυπων οργανωσιακών δικτύων, όπως τα δίκτυα συμβουλών, φιλίας και κινήτρων
- Τι είναι το Κοινωνικό Κεφάλαιο (social & relational capital) και πώς μπορεί να δημιουργήσει αξία σε έναν οργανισμό ή σε έναν manager
- Η έννοια της συμπεριφοράς «καλού πολίτη» σε μια εταιρεία (organizational citizenship behaviors) και οι οργανωσιακές συνέπειες
- Χαρτογράφηση της «τυπικής» και «άτυπης» οργανωτικής δομής μιας πολυεθνικής εταιρείας (παρουσίαση των οργανωσιακών κοινωνικών δικτύων της πολυεθνικής εταιρείας Luxottica SpA)
- Αξιοποίηση των επιπτώσεων των δομών των κοινωνικών δικτύων στη διαχείριση ομάδων και οργανισμών
- Αξιοποίηση της «τυπικής» και «άτυπης» οργανωσιακής δομής για την ενθάρρυνση της παραγωγικότητας και της προώθησης της καινοτομίας
- Προώθηση της εσωτερικής επιχειρηματικότητας (intrapreneurship) μέσω των «τυπικών» και «άτυπων» δεσμών
- Αντίκτυπο των διαφορετικών δομών κοινωνικών δικτύων σε επίπεδο οργάνωσης: πώς ενθαρρύνεται η δημιουργικότητα και η διάχυση της καινοτομίας και της πληροφορίας
- Ιδανικές δομές ομάδων ανάλογα με τη φύση των στόχων και των δραστηριοτήτων της ομάδας
Οι ηγέτες και οι διευθυντές ομάδων ως διαμεσολαβητές πληροφορίας και καινοτομίας.
Σε ποιους απευθύνεται
- Στελέχη που επιθυμούν να κατανοήσουν την αξία και τη δυναμική των κοινωνικών δικτύων εντός του Οργανισμού
- Ηγέτες ομάδων που επιθυμούν να κατανοήσουν και να αναπτύξουν τα κοινωνικά δίκτυα εντός του οργανισμού με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας, της σύνδεσης και της εσωτερικής επικοινωνίας και συνεργασίας.
Εισηγητής
Νικόλας Σμυρλάκης, Teaching Fellow, Alba Graduate Business School, The American College of Greece, Co-founder Roots Spirits
O Δρ. Νικόλας Σμυρλάκης ολοκλήρωσε τις διδακτορικές του σπουδές στο Management στο πανεπιστήμιο Bocconi στο Μιλάνο. Η έρευνα του τοποθετείται ανάμεσα στα οργανωσιακά κοινωνικά δίκτυα, στην οργανωσιακή συμπεριφορά και στην ηγετική ικανότητα κι έχει βραβευθεί απο το ASSIOA (Associazione Italiana di Organizzazione Aziendale – Association of Italian Organization Studies Academics). Έχει παρουσιάσει το επιστημονικό του έργο σε αρκετά σημαντικά ακαδημαϊκά συνέδρια, όπως Academy of Management (AoM), Strategic Management Society (SMS), European Group of Organizational Studies (EGOS) κ.ά. O Δρ. Σμυρλάκης έχει πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού απο το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και έχει ερευνητική εμπειρία στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (European Space Agency) στην Ολλανδία. Τα τελευταία χρόνια επέστρεψε στις “ρίζες” του στην Ελλάδα και συνίδρυσε την εταιρεία Finest Roots, μια καινοτόμο premium γκάμα αποσταγμάτων, με εξαγωγές σε περισσότερες από 20 χώρες (Stelios HajiIoannou Awards for Young Entrepreneurs in Greece 2016) και την εταιρεία Nomada Honey Soda (Hellenic Entrepreneurship Award, Libra group / Envolve 2017). O Νικόλας είναι μέντορας νέων επιχειρήσεων σε incubators στην Ελλάδα (Orange Grove, ACEin), καθώς και συνιδρυτής σε άλλες start-up εταιρείες.