Η υπεύθυνη στάση των επιχειρήσεων απέναντι στο περιβάλλον αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για τη βιωσιμότητα, τη φήμη, την εξωστρέφειά τους, ενώ η μετάβασή τους προς πιο βιώσιμη λειτουργία συνδέεται όλο και περισσότερο με την αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας και τη συμμετοχή τους σε διεθνείς αλυσίδες αξίας. Το 20% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα ήδη κάνουν πράξη αυτή τη σύνδεση, το 44% θέτει κριτήρια περιβαλλοντικής βιωσιμότητας σε προμηθευτές και συνεργάτες ενώ το 62% των προσωπικών επενδυτών λαμβάνουν υπόψη περιβαλλοντικούς παράγοντες στις αποφάσεις τους. Παράλληλα, πάνω από 80% των καταναλωτών θεωρούν σημαντικό για τις επιχειρήσεις να σχεδιάζουν περιβαλλοντικά βιώσιμα προϊόντα ενώ και η ΕΕ, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ψηφιακής δεκαετίας προτρέπει το συγκερασμό της ψηφιακής και πράσινης μετάβασης ως αλληλοσυμπληρωνόμενες και αλληλοενισχυόμενες διαδικασίες. H ευρεία εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών υπολογίζεται πώς μπορεί να μειώσει έως 45% το περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε ολόκληρο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ο Οδηγός «Ψηφιακές τεχνολογίες για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος» του ΣΕΒ έχει ως στόχο να παρουσιάσει τα οφέλη από την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, τις επιχειρηματικές αποφάσεις που απαιτούνται, αλλά και τα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιήσουν για να μειώσουν ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.