Χαιρετισμός του Προέδρου του ΣΕΒ κ. Θεόδωρου Φέσσα στην Κοινή Εκδήλωση διαΝΕΟσις και ΣΕΒ: «Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ψηφιακές υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις. Ο δρόμος προς την ανάπτυξη», 20/6/2018

Εκδήλωση ΣΕΒ –διαΝΕΟσις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση 
με τίτλο
«Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και Ψηφιακές Υπηρεσίες προς τις Επιχειρήσεις. 
Ο δρόμος προς την ανάπτυξη»
Χαιρετισμός του Προέδρου του ΣΕΒ κ. Θεόδωρου Φέσσα
Τρίτη 19 Ιουνίου 2018, 
Αμφιθέατρο Μεγάρου Καρατζά, Εθνική Τράπεζα, 
Αγαπητέ Δημήτρη, Κυρίες και κύριοι, καλησπέρα σας.
Χαίρομαι ιδιαίτερα για τη σημερινή κοινή πρωτοβουλία του ΣΕΒ και της διαΝΕΟσις. Πρώτον διότι παρακολουθώ πάντοτε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το σημαντικό έργο, που μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα έχει επιτελέσει η διαΝΕΟσις. Οι αγωνίες και τα ενδιαφέροντά μας συγκλίνουν σε μεγάλο βαθμό και χαίρομαι όταν αυτό επισφραγίζεται με κοινές δράσεις όπως η σημερινή. Και δεύτερον διότι  το θέμα της σημερινής εκδήλωσης, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, με συγκινεί ιδιαίτερα και αποτελεί κατά τη γνώμη μου ένα από τα κορυφαία ζητήματα που θα έπρεπε να μας απασχολούν σε καθημερινή βάση..
Η σημερινή μας συνάντηση αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να αναδείξουμε εκ νέου τα ζητήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους αλλά και ευρύτερα της οικονομίας συζητώντας με διακεκριμένους ομιλητές και φίλους, σχεδόν ένα χρόνο μετά την πραγματοποίηση του μεγάλου ψηφιακού συνεδρίου που είχαμε διοργανώσει και της παρουσίασης της μελέτης που  αναθέσαμε στην Accenture.
Γνωρίζουμε όλοι καλά ότι για να εισακουστούμε και να φέρουμε αποτελέσματα, η φωνή μας πρέπει να είναι δυνατή και οι απόψεις μας ισχυρά τεκμηριωμένες, που διασφαλίζονται και από την εξαιρετική δουλειά της μελέτης του Διομήδη Σπινέλλη που θα μας παρουσιαστεί σήμερα.
Ευχαριστούμε το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης που βρίσκεται σήμερα εδώ εκπροσωπούμενο από τον κ. Γενικό Γραμματέα. Όπως και τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του TAXISnet, του Ηλεκτρονικού Τελωνείου, του ΓΕΜΗ, του ηλεκτρονικού συστήματος δημοσίων συμβάσεων, της μόλις προσφάτως διαμορφωμένης πλατφόρμα ηλεκτρονικής αδειοδότησης. Είναι μαζί μας, πρόθυμοι να ακούσουν από τους «εταιρικούς πελάτες» τους, τις επιχειρήσεις, τα ζητήματα που μας απασχολούν και τις προτάσεις που έχουμε να κάνουμε.
Παρά τις προσπάθειες που καταβάλαμε δεν υπήρξε ανταπόκριση από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης προκειμένου να στείλει εκπρόσωπο που θα μας ενημέρωνε για την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική.
Κυρίες και κύριοι,
Στον ΣΕΒ πιστεύουμε και προωθούμε ένα επιθετικό σενάριο αύξησης των επενδύσεων -με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 15%- ως μονόδρομο για να επανέλθει η οικονομία στην επιθυμητή κανονικότητα. Να προσεγγίσει δηλαδή το συντομότερο δυνατό, σε 4 χρόνια, τα ευρωπαϊκά επίπεδα επενδύσεων.
Για να επιτευχθεί βεβαίως ένα τέτοιο σενάριο, απαιτούνται και αντίστοιχες φιλοεπενδυτικές πρωτοβουλίες και μεταρρυθμίσεις από την πλευρά της Πολιτείας. Οι επενδύσεις δεν θα έρθουν απλά και μόνο επειδή σταθεροποιείται η οικονομία ή επειδή ολοκληρώνεται το 3ο μνημόνιο. Το κενό που πρέπει να καλύψουμε είναι τεράστιο και απαιτεί αντίστοιχη προσπάθεια από πλευράς μας.
Δυστυχώς, η επενδυτική και επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα της χώρας παραμένει μακριά από εκείνη της Ε.Ε.
Παρά την μεταρρυθμιστική προσπάθεια των τελευταίων ετών, απέχουμε σε όλους εκείνους τους δείκτες που ενθαρρύνουν τις παραγωγικές επενδύσεις. Το επιχειρηματικό περιβάλλον και η άρση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι επενδυτές συνεχίζουν να αποτελούν ένα σημαντικό ζητούμενο.
Ακόμα και όταν δεν έχουν κάποια δυσμενή δημοσιονομική επίπτωση, οι μεταρρυθμίσεις εφαρμόζονται καθυστερημένα, με τη δημόσια διοίκηση να δυσκολεύεται να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες, να αποκτήσει ένα φιλοεπενδυτικό – πελατοκεντρικό πρόσωπο..
Σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον έρχεται να προστεθεί και η υστέρηση της χώρας στον ψηφιακό μετασχηματισμό της.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί́ όρο επιβίωσης για τις σύγχρονες οικονομίες. Οι χώρες με πλεονάσματα στην υιοθέτηση και εφαρμογή́ των ψηφιακών τεχνολογιών είναι οι πρωταγωνιστές του σήμερα και του αύριο. Προσφέρουν καλύτερες συνθήκες ζωής στους πολίτες τους και διευκόλυνσης του επιχειρείν στους επενδυτές.
Η μελέτη για την Ψηφιακή́ Ελλάδα  που καταρτίσαμε πέρυσι και υποβάλαμε στη δημόσια διοίκηση και στη δημόσια συζήτηση, σε συνδυασμό με την Επενδυτική Εργαλειοθήκη που παρουσιάσαμε μόλις τον προηγούμενο μήνα, και τη μελέτη της ΔιαΝΕΟσις που παρουσιάζεται σήμερα, συμπληρώνουν την πρότασή μας για έξοδο από το τέλμα της αποεπένδυσης και τη μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία που θα φέρει ανάπτυξη και νέες δουλειές.
Πιστεύω βάσιμα πως αν επιτύχουμε την μετάβασή μας στην ψηφιακή́ οικονομία, και αν καταφέρουμε να προσελκύσουμε νέες επενδύσεις, σε λίγα χρόνια θα μπορούμε να ζούμε σε μια νέα, καλύτερη Ελλάδα.
Μια χώρα φιλόξενη στο ταλέντο και φιλική́ στις επενδύσεις, με αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής και λαμπρό́ μέλλον για τα παιδιά́ μας. Μια Ελλάδα που θα μας αξίζει.
Κυρίες και κύριοι,
Το όραμά μας για μια ψηφιακή Ελλάδα είναι, με συντεταγμένη στρατηγική, αποτελεσματική διακυβέρνηση στης υλοποίησή της και άφθονη προσπάθεια  να ανήκουμε στις ψηφιακά ώριμες χώρες της Ευρώπης μετά από 10-15 χρόνια.
Διότι σήμερα, στην κατάσταση που βρισκόμαστε, άλμα δεν μπορούμε να κάνουμε.
Αυτός άλλωστε είναι ο δρόμος που ακολούθησαν πριν από εμάς οι ψηφιακά ώριμες χώρες χτίζοντας η καθεμιά τη δική της στρατηγική.
Από την διεθνή εμπειρία, μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει μια πανομοιότυπη λύση, ένα σχέδιο που εφαρμόστηκε και μπορεί να ακολουθηθεί από όλους. Η στρατηγική, κατά κύριο λόγο, χτίζεται πάνω στο επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας της κάθε χώρας, και στις ιδιαιτερότητες της οικονομίας της –και οπωσδήποτε η εφαρμογή της απαιτεί χρόνο.
Ποιοι είναι οι κρίσιμοι  παράγοντες επιτυχίας;

Θα ήθελα να επισημάνω ένα δεκάλογο με τους κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας:

  1. Το εθνικό ψηφιακό όραμα πρέπει να συνενωθεί με την εθνική στρατηγική μεταρρύθμισης και η πολιτική ηγεσία πρέπει να δεσμευτεί για την υλοποίησή του σε Πρωθυπουργικό επίπεδο.
  2. Η ψηφιακή στρατηγική θα πρέπει να στηρίζεται σε ευρύτερες συναινέσεις και να υπερβαίνει τον στενό κύκλο ζωής μιας κυβέρνησης.
  3. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Ελλάδας απαιτεί μηχανισμό ισχυρής διακυβέρνησης, που θα παρακολουθεί και  θα διασφαλίζει την υποστήριξη της ψηφιακής στρατηγικής από τα ανώτερα κλιμάκια της κυβέρνησης.
  4. Απαιτείται η καθιέρωση ενός δομημένου πλαισίου ανάληψης αρμοδιοτήτων, και καθορισμού επί μέρους στόχων και ελέγχου, το οποίο θα διασφαλίζει την επίτευξη των στρατηγικών στόχων.
  5. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός ευνοϊκού ρυθμιστικού και νομοθετικού πλαισίου για ανοιχτά δεδομένα, αποτελεί μία κρίσιμη προϋπόθεση επιτυχίας της Ψηφιακής Στρατηγικής.
  6. Η ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών σε όλη την επικράτεια της χώρας αποτελεί αναγκαιότητα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας.
  7. Η εκπόνηση από την πολιτεία ενός σχεδίου εξωτερικής ανάθεσης ψηφιακών υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα,  καθώς και έργων ΣΔΙΤ, είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιταχύνουμε την ψηφιακοποίηση των υπηρεσιών.
  8. Ο βασικός στόχος της ψηφιακής στρατηγικής δεν θα πρέπει να είναι η απορρόφηση των εθνικών και κοινοτικών πόρων, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, αλλά η προσεκτική στόχευση σε υποδομές, κλάδους και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.
  9. Όταν απαιτείται νέα νομοθεσία ή εκσυγχρονισμός παλαιότερης,  αυτή θα πρέπει να γίνεται «ψηφιακή εξ ορισμού» αντί να ψηφιοποιεί το αναλογικό χάος.
  10. Τέλος, οι ψηφιακές δεξιότητες αποτελούν το “καύσιμο” για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας. Πρέπει να αναληφθεί στοχευμένη δράση για την ψηφιακή αναβάθμιση και επανεκπαίδευση της ελληνικής κοινωνίας και του εργατικού της δυναμικού ώστε να διασφαλιστεί η ψηφιακή ένταξη των πολιτών στην κοινωνία.

Κυρίες και κύριοι,

Σε αυτό τον νέο ψηφιακό κόσμο, που τώρα σχηματίζεται, θέλουμε την Ελλάδα να  λειτουργεί ισότιμα ανάμεσα στις άλλες χώρες της Ευρώπης. Θέλουμε η χώρα να παράγει πλούτο γρηγορότερα και ασφαλέστερα από ό,τι αν δούλευε με το μοντέλο “business as usual”. Θέλουμε οι ψηφιακές τεχνολογίες να μπουν τόσο ενεργά σε χρήση, ώστε αυτό που τώρα φαντάζει un-usual να γίνει το νέο business as usual. Θέλουμε μία Ελλάδα όπου το ψηφιακό έλλειμμα θα έχει καλυφθεί, και η ψηφιακή οικονομία θα συνεισφέρει υπολογίσιμα στην αύξηση του ΑΕΠ.
Καταθέτουμε και επαναλαμβάνουμε με κάθε ευκαιρία  τις προτάσεις μας για μία στρατηγική, και ένα συγκεκριμένο, ποσοτικοποιημένο Οδικό Χάρτη που, αν εφαρμοστεί, μπορεί να αυξήσει επιπρόσθετα τον εθνικό μας πλούτο κατά περίπου 7,6 δις ευρώ, μέχρι το συμβολικό ορόσημο του 2021, συνεισφέροντας μία αύξηση 4% στο ΑΕΠ της χώρας και τουλάχιστον 50,000 νέες, μόνιμες και καλές θέσεις απασχόλησης.
Πρέπει αυτό το όραμα, αυτή την αύξηση του εθνικού μας πλούτου,  να το μετουσιώσουμε σε πράξη άμεσα. Γι’ αυτό το όραμα απαιτούνται συνέργειες μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και μια νέα κουλτούρα συνεργασίας από όλους μας.
Ευχαριστώ πολύ.
X

    Στοιχεία εταιρίας

    Επωνυμία επιχείρησης*

    Tαχ. δ/νση διοίκησης

    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

    Έτος ίδρυσης

    Αριθμός εργαζομένων

    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας

    Oνοματεπώνυμο*

    Email

    Τηλ

    X

      Το όνομά σας *

      Το επίθετό σας *

      Email *

      Τηλέφωνο επικοινωνίας

      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή μαζί σας το συντομότερο δυνατό.
      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας.

      X

        Στοιχεία εταιρίας

        Επωνυμία επιχείρησης*

        Tαχ. δ/νση διοίκησης

        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

        Έτος ίδρυσης

        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας

        Oνοματεπώνυμο*

        Email

        Τηλ